Maailmanlaajuinen markkinoinnin ohjeisto on päivitetty vastaamaan digitalisaation mukanaan tuomia haasteita. Vastaisuudessa markkinoinnista ovat ohjeiston mukaan vastuussa myös esimerkiksi algoritmien suunnittelijat ja mediatoimistot.

Kansainvälisen kauppakamarin ICC:n markkinointisäännöt kertovat, mikä on sallittua markkinoinnissa ja mikä ei. Säännöissä käsitellään myös vastuuasioita, digitaalisen markkinoinnin pelisääntöjä ja ympäristöväittämiä. Säännöt ovat palvelleet markkinoijia, mainonnan tekijöitä ja mainoksia julkaisevia medioita yli 80 vuoden ajan.

ICC:n uudet suomenkieliset markkinointisäännöt julkaistaan perjantaina 5.4.2019 Helsingin keskustakirjasto Oodissa järjestettävässä tilaisuudessa. Tilaisuus on maksuton ja suunnattu markkinoijille, mediatoimistoille, viestintätoimistoille, vaikuttajamarkkinoinnin ammattilaisille, sponsoroijille, sponsorointitoimistoille, manageritoimistoille, markkinointipäättäjille, yritysten brändilähettiläille, lakimiehille, viranomaisille, toimittajille, itsesääntelyn ammattilaisille, järjestöille, sisältömarkkinoinnin ammattilaisille.

Lue lisää ja ilmoittaudu!